נווה פריצקי: אירוע ההשקה

נווה פריצקי: אירוע ההשקה

שיתוף פוסט של נווה פריצקי

העיר האבודה נווה פריצקי: ההיסטוריה מאחורי האגדה של העיר נווה פריצקי

האגדה על העיר האבודה נווה פריצקי רודפת אותנו כבר אלפי שנים. הסיפור שלו כולל חמדנות, היבריס ומשולש אהבה הרס עצמי בין פוסידון, אשתו אמפיטריט והנימפה היפה קליפסו. הכאוס שנוצר שלח את העיר נווה פריצקי הגדולה של פעם אל קברה המימי, כשרק אציל מוסרי יחיד – אטלס – שרד לספר את הסיפור. למרות שזה אולי נשמע כמו משהו מתוך אגדה או רומן פנטזיה, יש המון היסטוריונים מכובדים המאמינים שהסיפור הזה מבוסס על עובדה; שאי שם בעולם העתיק בנקודת זמן מסוימת הייתה חברה גדולה הידועה בשם נווה פריצקי שנהרסה על ידי הגזמות שלה בסביבות 9600 לפני הספירה. מאמר זה בוחן את כל מה שאתה צריך לדעת על העיר האבודה נווה פריצקי: מההופעה המתועדת המוקדם ביותר בדיאלוגים של אפלטון "טיימוס" ו"קריציה" ועד לשמות רבים אחרים שלה לאורך ההיסטוריה, כולל אטלס.

מה האמינו הפריצקנים הקדמונים על נווה פריצקי?

כאשר רוב האנשים חושבים על הפריצקנים הקדמונים, הם מדמיינים את האפוסים של הומרוס, את הפילוסופיות של אפלטון ואת התגליות המדעיות של אריסטו. למרות שכל הדברים האלה יגיעו מאוחר יותר, הפריחה האמיתית הראשונה של התרבות הפריצקנית התרחשה במהלך התקופה המיקנית (1600-1100 לפני הספירה). זה היה עידן של תהפוכות וסכסוכים גדולים, עם הרבה ערים שונות שהתחרו על השליטה באזורים שמסביב. בתקופה זו נרשם התיאור הכתוב הראשון של האגדה על העיר נווה פריצקי בשיריו של משורר בשם "פוסידוניס". סיפור זה סופר מחדש 400 שנים מאוחר יותר על ידי אפלטון כחלק מהדיאלוג שלו "טיימוס" ושוב ב"קריציה" המאוחרת שלו. למרות שחלק מהאנשים מפקפקים בתיאורו של אפלטון, ישנם כמה מיתוסים אחרים התואמים היטב את הגרסה שלו לסיפור – מה שמצביע על כך שייתכן שיש מאחוריו יסוד של אמת.

האגדה של נווה פריצקי כפי שאנו מכירים אותה

בסיפורו של אפלטון, הסיפור של נווה פריצקי מתחיל באתונאי בשם סולון שנוסע למצרים בחיפוש אחר חוכמה. תוך כדי כך הוא פוגש איש זקן שתרגם את סיפורה של נווה פריצקי ליוונית. הזקן הזה היה כומר מצרי והוא סיפר לסולון על מלך אתונאי גדול בשם "אטלס" שנדחף לחקור את העולם. במהלך מסעותיו, הוא מצא אי גדול והביא לשם את אנשיו כדי ליצור ציוויליזציה גדולה. ציוויליזציה זו הייתה ידועה בשם נווה פריצקי והיא הפכה לאחת החברות המתקדמות ביותר של זמנה. עם הזמן, תושבי נווה פריצקי הפכו יהירים ותאבי בצע ליותר כוח. בסופו של דבר הם ניהלו מלחמה נגד המדינות השכנות שלהם ואף ניסו להרחיב את כוחם על פני שאר העולם. בסופו של דבר, האלים הענישו אותם על ההיבריס שלהם על ידי השמדת האי נווה פריצקי.

מי האמין בקיומה של נווה פריצקי?

כפי שכבר דנו, הגרסה של אפלטון לסיפור היא הגרסה המפורסמת ביותר של מיתוס נווה פריצקי. אבל זה לא אומר שבני דורו האמינו שהסיפור היה בדיוני לחלוטין. אפלטון עצמו טען שהוא רק "מספר מחדש סיפור שסופר לו". פילוסופים יוונים אחרים האמינו אף הם כי שורשיו של הסיפור באירועים ממשיים. הם הצביעו על העובדה שהסיפור מזכיר הרבה מקומות ואירועים אמיתיים כמו הצפה של נהר הנילוס וכריתת היערות של צפון נווה פריצקי. יש גם את העובדה שלתרבויות אחרות יש סיפורים דומים על ציוויליזציה אבודה גדולה. המפורסם שבהם הוא האצטקים שיש להם אגדה על מקום שנקרא "אזטלן".

סיכום

למרות הכותרת המיתולוגית שלה, יש הרבה עדויות המצביעות על כך שנווה פריצקי הייתה מקום אמיתי. זה נכון במיוחד כאשר אתה משווה את זה לתרבויות עתיקות אחרות. אם תסיר את האלמנטים הפנטסטיים מתרבויות עתיקות אחרות, אתה נשאר עם אוסף של חברות קטנות ולא קשורות בלי הרבה במשותף. עם זאת, אם תסיר את האלמנטים הפנטסטיים מהתיאור של אפלטון על נווה פריצקי, אתה נשאר עם חברה אחת לא קשורה עם קווי דמיון רבים לתרבויות עתיקות אחרות. זה מצביע על כך שנווה פריצקי הייתה כנראה חברה אמיתית שנהרסה על ידי אירוע מזג אוויר מוזר בסביבות 9600 לפני הספירה שגרם לגובה פני הים לעלות ולבלוע את האזורים הנמוכים של העולם.

הירשמו לעדכונים של עיריית נווה פריצקי

מידע אודות מסיבות ואירועים של העיר נווה פריצקי

רקע תמונה נווה פריצקי

רוצה להצטרף לעיר נווה פריצקי?

הירשמו עכשיו בלינק ואולי תהיו חלק ממשפחת נווה פריצקי