התקנת עמדת טעינה ביתית

שיתוף פוסט של נווה פריצקי

עמדות הטענה לרכב חשמלי הן מוצר חובה לכל מי שרוצה לנהוג ברכב חשמלי. ועם זאת, יש כמה גורמים שצריך לקחת בחשבון כאשר מבצעים התקנת עמדת טעינה ביתית. איזו עמדה תתאים לכם, כמה היא תעלה, כמה מהר היא תטעין את הרכב וכו', הם חלק מהפרמטרים שיהיה כדאי לחשוב עליהם. מה עוד? המשיכו לקרוא.

בסופו של דבר, התקנת עמדת טעינה ביתית לרכבים חשמליים אינה מסובכת כפי שניתן לחשוב. הדבר העיקרי שיש לזכור הוא שיש סוגים שונים של תחנות ולכולן יש יתרונות וחסרונות משלהן. בשנים האחרונות, עמדות הטעינה הופכות פופולריות יותר ככל שיותר אנשים עוברים לרכב חשמלי. עם התקדמות הטכנולוגיה, יותר ויותר בעלי בתים מתקינים עמדות טעינה בבתיהם כדי שיוכלו להטעין את המכוניות בזמן שהם ישנים או עובדים. מדריך זה יעבור על כל מה שאתם צריכים לדעת על התקנת עמדת טעינה ביתית משלכם, כל המידע לפניכם.

סוגים של עמדות טעינת רכבים בבית

ישנם מספר סוגים שונים של עמדות טעינה, אך הנפוצה ביותר היא עמדה ברמה 2. עמדות אלו יכולות להשתמש ב-240 וולט ו-50 אמפר. הן מותקנות בדרך כלל בבתים פרטיים, בחניונים ובמקומות ציבוריים ויש להם את היכולת להטעין את רוב המכוניות החשמליות תוך כ-30 דקות (בד"כ טעינה חלקית).

מטבע הדברים, מטען רמה 3 חזק יותר ממטען רמה 2, אבל הוא גם יקר יותר. עמדה זו יכולה להשתמש ב-480 וולט ו-60 אמפר, מה שאומר שהיא תטען מכונית חשמלית תוך כ-10 -15 דקות (נתון זה מתייחס לטעינה של עד 80% בדרך כלל). אבל מכיוון שמטענים אלה מאוד יקרים, הם בדרך כלל מותקנים רק בבתי עסק עם מגרשי חניה גדולים או מתחמים ציבוריים שדורשים אותם עבור ריבוי מכוניות המצריכות טעינה.

מי מבצע התקנת עמדת טעינה ביתית?

תחנת הטעינה היא לא רק שקע פשוט שניתן לחבר לכל קיר. יש להתקין את העמדה בהתאם לקוד החשמל המקומי ולמפרט היצרן. כפועל יוצא מכך, עמדת טעינה לרכב חשמלי מותקנת על ידי קבלן חשמל או חשמלאי מוסמך, מכיוון שמדובר בהתקנה של שירות חשמל חדש או לוח חשמל וחיווט, מה שמצריך כלים מיוחדים, ניסיון וידע לביצוע נכון.

אמנם עמדות הטעינה לרכב חשמלי הופכות לפופולריות יותר, אבל הן דורשות חיווט ושאר דברים טכניים שרוב האנשים לא יודעים לעשות בעצמם. חשמלאים, לעומת זאת, הוכשרו לטפל במשימות אלו בצורה יעילה, כך שיהיה חשוב לבחור בחשמלאי מוסמך בלבד.

כמה עולה התקנת עמדת טעינה ביתית

מחיר התקנת עמדת טעינה ביתית עשוי לנוע בין הטווחים של אלפי שקלים בודדים, תלוי בסוג העמדה ובסוג הרכב שלכם, האם צריך לבצע שדרוג מסוים או התאמות לתשתיות החשמל וכולי. בממוצע, המחיר עשוי לנוע בין 1,800 ₪ ל-2,500 ₪ ומעלה.

 

הירשמו לעדכונים של עיריית נווה פריצקי

מידע אודות מסיבות ואירועים של העיר נווה פריצקי

רקע תמונה נווה פריצקי

רוצה להצטרף לעיר נווה פריצקי?

הירשמו עכשיו בלינק ואולי תהיו חלק ממשפחת נווה פריצקי